menu-button
Deel deze pagina
Digitale certificaten, overal ter wereld

Snel over een certificaat beschikken, door automatische generatie

Amlin Europe specialiseert zich in het verzekeren van grote en middelgrote ondernemingen in continentaal Europa. Fenêtre is benaderd door de tak Marine om voor de Nederlandse en Belgische markt een online applicatie te maken voor het wereldwijd aanvragen van verzekeringscertificaten ten behoeve van internationale transporten.

klantVRAAG

Het uitgeven van certificaten vormt een belangrijke onderdeel van de verzekeringswerkzaamheden. Klanten vroegen dit certificaat voorheen meestal per e-mail op, maar de gegevens bleken lang niet altijd compleet of correct. Er moest dus navraag worden gedaan om de juiste gegevens te krijgen. Amlin heeft diverse controles die uitgevoerd dienen te worden zoals checken op onder andere dekking, sanctielanden en in geval van transport per schip de kenmerken van het schip (class, bouwjaar etc). Doordat dit handmatig werd gecontroleerd, was het proces soms tijdrovend, voor zowel Amlin als haar klant. Om de dienstverlening naar haar klanten verder te optimaliseren heeft Amlin aan Fenêtre gevraagd een online oplossing te verzinnen om de klanten sneller van een certificaat te voorzien.

OPLOSSING

Fenêtre heeft een applicatie ontwikkeld die relevante informatie gebruikt uit het back office systeem van Amlin. Amlin kan per klant en zelfs per polis heel flexibel instellen onder welke voorwaarden een certificaat wordt uitgegeven, om op deze wijze exact de dekking van iedere specifieke polis te volgen.
De applicatie kan door zowel verzekerde, verzekeringsmakelaar als verzekeraar worden gebruikt door middel van een aparte inlog. De applicatie laat de klant van Amlin (zijnde de verzekerde of verzekeringsmakelaar) inloggen en de benodigde gegevens invullen. De handmatige controles, bijvoorbeeld met betrekking tot sanctielanden, het bedrag waarvoor verzekerd is etc., zijn door middel van formuliervelden geautomatiseerd.
De applicatie heeft een koppeling met SeaWeb waardoor de gegevens van een schip zoals class, bouwjaar, flag state etc. na invoer van het IMO-nummer (het scheepsidentificatienummer) direct beschikbaar zijn. 

Op basis van de ingevulde gegevens wordt direct een automatisch certificaat uitgegeven in de vorm van een PDF-document. De klant hoeft dus niet meer te wachten.
Als blijkt dat er niet voldaan wordt aan bepaalde criteria, wordt er direct een bericht gestuurd aan Amlin. De medewerker kan dan een op de specifieke situatie toegespitste beoordeling doen. Er wordt automatisch een herinnering aangemaakt om zeker te zijn dat de aanvraag tijdig wordt afgehandeld.
Alle informatie ligt gestructureerd vast. Het uitgifteproces wordt bijgehouden in een audit log, zodat altijd is terug te vinden waarom een certificaat wel of niet is uitgegeven.

resultaat

De door Fenêtre ontwikkelde applicatie stelt Amlins klant in staat:

  • Op ieder gewenst moment een certificaat aan te vragen.
  • Sneller over een certificaat te beschikken, zeker wanneer deze automatisch wordt gegenereerd.
  • Aanvragen overzichtelijk inclusief huidige status.
  • Polis op maar voor schepen
  • Direct gekoppeld aan polisadministratie
  • PDF generatie
  • Koppeling aan externe online service voor controle schip
  • Wordt internationaal gebruikt op PC, tablet en mobiel
  • Fixed price fixed date
  • Na 3 maanden gereed
  • Lage onderhoudskosten (2%)
"Fenêtre vertaalde onze behoeften voor een online certificaten systeem zeer snel in een applicatie dat direct voldeed aan onze wensen"
Amlin
Tjabo Kuyf
Underwriting Manager Marine & Aviation Europe
tjabokuyf-amlin.png (1)

Contact

Ik help u graag verder!

nathanael.buwalda@ fenetre.nl

Bel of stuur een WhatsApp

06 28 23 42 95
Contactinformatie Fenêtre >
Nathanael
top