Amlin is een verzekeraar op de groot zakelijke verzekeringsmarkt en maakt onder andere gebruik van Microsoft Excel voor haar facturenadministratie. Voor zowel het inkopen van middelen en inhuur van externe krachten werden werkzaamheden handmatig ingevoerd en gecontroleerd. Veel kennis zat bij een aantal vaste medewerkers waardoor het proces erg afhankelijk en foutgevoelig werd. Amlin heeft Fenêtre gevraagd om een basis applicatie te ontwikkelen om dit proces te automatiseren kan worden en zodoende een stuk efficiënter uit te voeren.
Fenêtre heeft een applicatie ontwikkeld met een SQLite database en Windows Forms. In de ontwikkelde applicatie kan de gebruiker gemakkelijk gegevens zoeken in de database. Het handmatige proces van de controles op inkoop en inhuur facturen, pdf-generatie van inkooporders en goedkeuring van het management is geheel geautomatiseerd. De proof of concept applicatie is in productie genomen en zal in de toekomst worden uitgebouwd. In de eerste stap wordt de database omgezet naar een Microsoft SQL Server en vervolgens wordt later meer functionaliteiten voor andere afdelingen toegevoegd. De applicatie werkt snel en is op basis van een fixed price. In nauwe samenwerking met Amlin bouwen, onderhouden en uitbreiden we deze applicatie volgens het agile ontwikkelproces.
Wordt met het agile ontwikkel proces uitgebreid