menu-button
Deel deze pagina

Fenêtre - Optimalisatie projectadministratie met Sharepoint

Voorheen nam het inrichten van onze online projectsites voor klanten redelijk wat tijd in beslag. Per projectsite worden zaken bijgehouden zoals projectplanning, functioneel ontwerp, user cases en meldingen. Zowel de klant als wijzelf hebben hierdoor altijd zicht op de projectvoortgang met de meest recente informatie.

Om het proces van inrichten te versnellen en optimaliseren, hebben we onze projectadministratie gekoppeld aan Sharepoint 2013. Vanuit ons projectsysteem wordt nu bij de start van een nieuw project met één druk op de knop een projectsite aangemaakt in Sharepoint.

Inhoudelijk komt dit neer op het automatisch aanmaken van:

  • screenshot Sharepoint taken

    Taken en planning
  • Projectdocumentatie
  • Meldingensysteem

Daarnaast worden bij creëren:

  • Automatisch groepen van gebruikers (medewerkers van de klant en de betreffende project-medewerkers binnen Fenêtre) en rechten ingericht;
  • Direct bij creatie van de projectsite automatisch uitnodigingen aan de gebruikers van de site verstuurd;
  • Automatische e-mailalerts bij mutaties ingericht.

 

Samengevat zijn de voordelen helder:

  • screenshot Sharepoint meldingen

    Het aanmaken van de site met alle benodigde informatie is een kwestie van seconden
  • De site wordt in één keer goed en compleet ingericht
  • Alle informatie staat overzichtelijk en actueel bij elkaar


Wilt u uw projecten ook optimaliseren door een koppeling aan Sharepoint? Neem dan vrijblijvend contact met ons op per mail of bel 088 664 27 28.

Contact

Ik help u graag verder!

eric.kruis@ fenetre.nl

Bel of stuur een WhatsApp

06 19 84 09 57
Contactinformatie Fenêtre >
Eric
top