menu-button
Deel deze pagina
Een perfecte digitale maatwerk oplossing

voor data rond cursisten, opleidingen en planningen

Klantvraag

Fenêtre heeft voor Tias (MBA opleidingsinstituut, opererend in Amsterdam, Bonn, Eindhoven, Taipei, Tilburg en Utrecht) de Cursus Administratie Applicatie ontworpen en ontwikkeld. Deze administratie-applicatie wordt gebruikt om alle informatie rond cursisten, opleidingen en planningen te registreren.

Tias heeft gekozen voor Fenêtre omdat een standaard pakket niet zou voldoen of te kostbaar zou zijn om aan te passen. Middels uitgebreide scoping-sessies zijn de specificaties vastgelegd in prototypen. Vervolgens hebben we met behulp van onze Silicon Agile Development tool snel en efficiënt deze maatwerk cursusadministratie-applicatie kunnen ontwikkelen.

Maar waar bestaat een dergelijk administratie nu uit en waar dient het voor? Alle informatie die nodig is om er ervoor te zorgen dat een cursist de opleiding kan volgen en met goed gevolg kan afronden, wordt geregistreerd. Er worden jaarlijks meer dan 50 complete opleidingen gedaan en in totaal worden er meer dan 1000 verschillende modules gegeven. Er is gekozen voor een webgebaseerde oplossing omdat Tias opleidingen verzorgt op 6 verschillende locaties verspreid over de wereld. 

Oplossing

DEELNEMER

Op elk moment kan de actuele informatie rond een deelnemer worden opgevraagd. Er kan gekeken worden welke opleiding deze deelnemer volgt en wat zijn vorderingen zijn. Middels tabbladen kan snel geklikt worden naar de juiste informatie.
Er wordt geen dubbele informatie ingevoerd omdat alle basisinformatie vanuit het CRM systeem Selligent wordt gesynchroniseerd. Deze informatie bestaat onder andere uit NAW, foto, betalingsstatussen en mutaties voor inschrijvingen van opleidingen en modules. Ook zijn er koppelingen met de centrale LDAP-servers binnen organisatie voor authenticatie zodat Single sign-on (SSO) mogelijk is.

MODULES

De opleidingen van Tias zijn verschillend georganiseerd over de verschillende divisies. Zo worden er complete opleidingen, losse modules en zelfs maatwerkopleidingen aangeboden. Op basis van één model kan de informatie toch eenduidig worden opgeslagen.

Door de module-informatie gestructureerd op te slaan, kan dit als basis worden gebruikt voor onder andere het inschrijven van deelnemers, zenden van uitnodigingsbrieven, genereren van diploma’s en presentielijsten en zelfs het aanmaken van agenda informatie voor de elektronische bewegwijzering in de gebouwen.

PLANNING

Voor alle sessies en examens die gegeven worden, worden de locaties ingepland door Tias. Voor de locaties die Tias zelf beheert, is een planner ontwikkeld. Door middel van semiautomatisch inplannen kunnen snel modules worden ingepland. De tool is zeer gebruikersvriendelijk en lijkt wat betreft werking op de agendafunctionaliteiten zoals Microsoft Outlook.

RAPPORTAGES

Omdat alle informatie eenduidig wordt opgeslagen kan deze eenvoudig en foutloos uit het systeem worden opgevraagd. Flexibiliteit was een zeer belangrijk selectiecriterium voor de rapportages. Het is mogelijk SAP Crystal rapporten te integreren. Op deze manier kunnen snel en flexibel managementrapporten, deelnemerslijsten, naambordjes, cijferlijsten en andere rapporten worden gedraaid. Deze kunnen vervolgens worden geprint of digitaal worden geëxporteerd voor verdere verwerking, denk hierbij aan officiële diploma’s en speciale stickerlijsten.

resultaat

  • Standaardpakket voldeed niet
  • Volledig geïntegreerd met Selligent CRM en websites 
  • Zelf de maken online rapportages gekoppeld aan SAP Crystal Reports
  • Flexibele Excel en Word output voor diploma’s, presentielijsten etc.
  • Automatische en drag en drop resource planning met voorraad en beschikbaarheid
  • Overal te gebruiken  Fixed price fixed date project, goedkoper dan standaard
  • Versie 1 binnen 3 maanden, daarna 2 nieuwe versie binnen 1 maand
  • Eenvoudig uitgebreid met automatische verwerking van evaluaties van uitsturen t/m management rapportage
  • Gebouwd op basis van SQL Server, ASP.NET, C# en jQuery technologie
  • Lage onderhoudskosten (5%)
"Al meer dan 10 jaar zorgt Fenêtre ervoor dat onze bedrijfskritische processen op orde zijn!"
TIAS School for Business and Society
Hilde Baert
Oud-Director Business Operations
hildebaert.png

Contact

Ik help u graag verder!

nathanael.buwalda@ fenetre.nl

Bel of stuur een WhatsApp

06 28 23 42 95
Contactinformatie Fenêtre >
Nathanael
top