Een nieuwe website voor een kwetsbare doelgroep die via mobiel bereikt wordt

Het Centrum Seksuele Gezondheid GGD Haaglanden heeft ons gevraagd een website te ontwikkelen die past binnen de nieuw te ontwikkelen huisstijl, waar informatie in meerdere talen beschikbaar is en waar het voor website bezoekers direct duidelijk is hoe ze contact kunnen opnemen. Bij de introductie van de nieuwe naam op 14 februari moest de nieuwe website ook meteen live zijn.GGD haaglanden

Eisen

Eisen en oplossingen

Oplossingen

Website ontwerp dat aansluit bij de nieuwe huisstijl, en gericht is op de doelgroep

Het project is in verschillende fases gesplitst. Gestart is met de vertaling van de functionele eisen en wensen naar een klikbaar interactie ontwerp dat al rekening hield met de nieuwe huisstijl. Steeds is de balans gezocht tussen informatie verstrekken en op een laagdrempelig manier contact opnemen op het moment dat interactie nodig is. In de basis is uitgegaan van weergave van de website op mobiel, van daaruit zijn de weergaven op tablet en desktop uitgewerkt. 

Meertalige website en mogelijkheid om met andere talen uit te breiden

Bij de livegang op 14 februari was de website beschikbaar in het Nederlands en Engels. Daarnaast is de website volledig voorbereid op het aanbieden van andere talen. Deze kunnen snel en gemakkelijk zelf worden toegevoegd door de content beheerder van Centrum Seksuele Gezondheid GGD Haaglanden zelf.

Resultaat

  • Helder mobile first, responsive design
  • Door CMS Umbraco makkelijk zelf te onderhouden
  • Binnen één maand vanaf start een live website
  • Soepel verlopen samenwerking
  • Meer dan tevreden klant
  • Een prachtige, informatieve website

Een project laten ontwikkelen?

Neem vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken.

 

Bel ons

Stuur een e-mail

Nathanael)
;