;

Volg en houd trainingsprogramma's bij, bel, chat en plan afspraken. Alles binnen één applicatie.

De afsprakenapp van HealthTrain, waarmee fysiotherapeuten en hun cliënten contact houden en afspraken inplannen, was verouderd. Er was behoefte aan een nieuwe mobiele app, met moderne interface en uitgebreide functionaliteiten, ook de backoffice was toe aan een update. Healthtrain heeft Fenêtre gevraagd deze wensen te realiseren in een nieuwe mobiele app.

Healthtrain

De vernieuwde app heeft tal van functionaliteiten zoals koppelen met Google Health, omgaan met meertalige cliënten en chat en videobel mogelijkheden. Met uitgebreide authenticatie voor zowel cliënten en therapeuten blijft de privacy gewaarborgd. En door de slimme manier van ontwikkelen is de smartphone app in de toekomst nog verder uit te breiden.

Healthtrain backend

Dit project is uitgewerkt via de Scrum methodiek, de mobiele app is stapsgewijs in korte cycli gerealiseerd. Door te werken in korte sprints blijft het project overzichtelijk en is het mogelijk bij te sturen wanneer dit nodig blijkt.

Eisen

Eisen en oplossingen

Oplossingen

Technisch en functioneel vernieuwen van de applicatie en de backoffice

Uitgebreide functionaliteiten en nieuwe koppelingen zijn toegevoegd, zoals de mogelijkheid trainingsprogramma's te doorlopen via de app en de status hiervan bij te houden. 

Bij het ontwikkelen van de mobiele app en backoffice is gekozen deze te baseren op een Silicon Low Code framework. Een snelle manier van applicaties ontwikkelen, die uitermate geschikt is om applicaties te moderniseren en toekomstbestendig te maken.

De mobiele app is gebouwd op de tijd- en kostenbesparende Xamarin technologie, een geavanceerd framework van Microsoft waarbij de source code wordt gebruikt voor zowel de iOS als de Android applicatie.

Een modern en gebruiksvriendelijke applicatie

De mobiele app en de bijbehorende backoffice zijn volledig vernieuwd. Een modern intuïtief interface design is toegepast, zo kunnen cliënten kunnen direct aan de slag met oefeningen en voortgang bijhouden. Uitgebreide functionaliteiten en nieuwe koppelingen zijn beschikbaar via de app en de vernieuwde backoffice biedt therapeuten nog meer mogelijkheden.

Resultaat

  • Moderne, goedwerkende en gebruiksvriendelijke app met bijbehorende backoffice.
  • Stabiele basis voor toekomstige uitbreidingen.
  • De smartphone app wordt continue uitgebreid met nieuwe functionaliteiten zoals koppelingen aan nieuwe systemen.
  • Mobiele app met uitgebreide authenticatie voor zorgverleners en cliënten.
  • Tevreden klant met tevreden eindafnemers.

Ook een project laten ontwikkelen?

Neem vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken.

Nathanael Buwalda)