Nyenrode Business Universiteit is de enige particuliere universiteit van Nederland, opgericht in 1946 voor en door het bedrijfsleven. Nyenrode biedt intensieve academische opleidingen en korte en langere programma’s binnen de vakgebieden business, management, accountancy, controlling en fiscaal recht.
Na de succesvolle lancering van de nieuwe website voor Nyenrode waarin het samenbrengen van het opleidingsaanbod en de presentatie van de faculteiten centraal stonden , is vrijwel direct gestart met de volgende fase. Daarin stond de optimalisatie van de online customer journey centraal.
Centraal stonden de online beleving op de Nyenrode website enerzijds en naar de interactie bij invullen van online formulieren anderzijds.
Om de webbezoekers te verleiden tot een actie zijn flexibel in te richten landingspagina’s, thema pagina’s en beleef Nyenrode pagina’s, ieder met eigen interactiemogelijkheden, ontwikkeld. Nyenrode heeft nu maximale vrijheid om via het Sitefinity CMS de pagina’s in te richten en eigen a/b tests uit te voeren.
Bij de eerste versie van de website is ervoor gekozen om de styling van bestaande ClickDimensions formulieren voor bijvoorbeeld het aanmelden voor een opleiding of het downloaden van een brochure aan te laten sluiten bij het design van de website. Dit bleek slechts in beperkte mate mogelijk. Daarnaast werden er ruim 100 verschillende formulieren gebruikt. Om dit onderdeel van de customer journey te verbeteren is een integratie van ClickDimensions en Sitefinity gerealiseerd. Het design van de formulieren is in lijn gebracht met het design van de website. Daarnaast is het aantal formulieren teruggebracht van ruim 100 naar slechts 4. Ook is eenduidigheid in de formulieren zelf doorgevoerd.
Andere elementen in het kader van de invulling van online customer journey zijn meegenomen zijn:
Net als in het eerste project, was onze partner Plans&Pixels verantwoordelijk voor de interactieve grafische vormgeving.