Online UBO-formulier voor Markel
Markel Insurance, onderdeel van de Internationale Markel Corporation, is een verzekeraar die gespecialiseerd is in niche verzekeringen voor de zakelijke markt. Markel biedt onder andere beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen aan via het onafhankelijke intermediair. Met kantoren in verschillende Europese landen kan Markel lokale service verlenen met de expertise van een multinational.

Slim online UBO-formulier bij verzekeringsaanvragen
Slim online UBO-formulier bij verzekeringsaanvragen
Fenêtre heeft jarenlange ervaring in de verzekeringsbranche en ontwikkelde in 2016, in samenwerking met de VNAB, het Sanctieplatform: een online platform voor de verzekeringsmarkt om de sanctiewet- en regelgeving te volgen en te controleren.
Verzekeringen mogen pas worden verstrekt nadat is gecontroleerd of dit is toegestaan volgens de sanctiewetgeving. Daarvoor moeten de Ultimate Beneficial Owners (UBO’s) van een organisatie in kaart worden gebracht. Met een slim ingericht online formulier voor Markel worden de UBO’s bij aanvragen voor bedrijfsverzekeringen direct gecontroleerd via dit platform.
Eisen
Eisen en oplossingen
Oplossingen
Automatische controle met een slim UBO-formulier
Met Diamond Forms, Flows & Docs is een online UBO-formulier opgesteld om de benodigde gegevens te verzamelen. Op basis van deze gegevens voert het Sanctieplatform automatisch onderzoek uit naar de UBO’s.
Het formulier is dynamisch ingericht. Dit betekent dat, wanneer gegevens onvolledig zijn, aanvullende vragen worden getoond om de ontbrekende informatie op te vragen. De bedrijfsgegevens worden óf automatisch opgehaald op basis van het KvK-nummer, óf uitgevraagd via open velden die de gebruiker handmatig kan invullen.
UBO-Formulier resultaten direct verwerken
Na afronding van het UBO-formulier wordt het resultaat, inclusief een PDF met de samenvatting van het UBO-onderzoek, automatisch verzonden naar Markel. Welke afdeling de e-mail ontvangt, is afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek. Goedgekeurde aanvragen worden direct doorgestuurd, terwijl incomplete aanvragen eerst verwerkt moeten worden in het Sanctieplatform voordat ze verder in behandeling kunnen worden genomen.
Resultaat
- Persoonlijke samenwerking met direct contact en goede ondersteuning.
- Verkorte doorlooptijd om verzekeringen uit te geven.
- Handmatige werkzaamheden bij UBO controles aanzienlijk verminderd.
Ook een project laten ontwikkelen?
Neem nu vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken!
