Haags Uitgaansonderzoek
In samenwerking met Indigo voert GGD Haaglanden elke twee jaar het Haags Uitgaansonderzoek uit. Hiermee wordt het uitgaan en gebruik van genotmiddelen onder jongeren onderzocht. Dit geeft de GGD en Indigo inzicht in de trends en het gebruik van genotmiddelen onder jongeren in de regio haaglanden.
Op locatie én online onderzoek uitvoeren met een dynamisch onderzoeksformulier.
Op locatie én online onderzoek uitvoeren met een dynamisch onderzoeksformulier.
Voor Fenêtre is de GGD een langdurige partner, die bij dit project opnieuw voor onze formulieren tool Diamond Forms, Flows & Docs heeft gekozen. De vertrouwdheid met onze formulieren en de bewezen resultaten van onze vorige projecten, zoals het toepassen van Diamond in het aanmeldproces voor bijeenkomsten, maakten dat de keuze voor Diamond snel gemaakt werd.
Dit onderzoek omvat zowel een vragenlijstonderzoek op locatie, bij horecagelegenheden waar de doelgroep zich bevindt, als een online enquête die via sociale media wordt geadverteerd om de juiste doelgroep te bereiken. Het onderzoeksformulier dat in beide gevallen wordt gebruikt, bevat een vragenlijst waarin jongeren eerst enkele demografische gegevens invullen, gevolgd door vragen over het gebruik van alcohol, cannabis en andere genotmiddelen.
De resultaten van het Haags Uitgaansonderzoek worden gepubliceerd in het Epidemiologisch Bulletin en op de website van de GGD.
Eisen
Eisen en oplossingen
Oplossingen
Vragen tonen afhankelijk van gegeven antwoorden
Aangezien jongeren een breed scala aan middelen gebruiken, is dit onderzoeksformulier opgesteld met afhankelijke vragen. Vervolgvragen worden alleen weergegeven op basis van eerder gegeven antwoorden, waardoor het formulier overzichtelijk blijft. Dit geldt niet alleen voor het interviewteam, maar ook voor gebruikers die het formulier online invullen via hun eigen apparaat.
Onderzoeksformulier geschikt voor diverse locaties en apparaten.
Aangezien dit onderzoek op diverse kanalen is uitgevoerd, zowel op straat als online, is het formulier geoptimaliseerd voor elk kanaal. Met de uitgebreide ontwerpfunctionaliteiten van Diamond is het online formulier aangepast om aantrekkelijk te zijn voor de doelgroep en goed weer te geven op smartphones.
Het onderzoeksformulier dat op locatie wordt gebruikt, is daarentegen ontworpen met het oog op gebruiksgemak en snelheid. Om het verzamelen van gegevens nog meer te versnellen, kan na het invullen van een formulier de pagina worden herladen door naar beneden te vegen, waarna meteen een leeg formulier klaarstaat om verder te gaan.
Resultaat
- Uitsluitend authentieke antwoorden worden verzameld dankzij een beveiligde inlogprocedure.
- Meer dan 1500 reacties zijn verzameld met het digitale onderzoeksformulier.
Ook een project laten ontwikkelen?
Neem vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken.