Klantportaal voor Techniek Nederland Verzekeringen
Techniek Nederland Verzekeringen is als dochteronderneming van Techniek Nederland hét verzekeringskantoor van en voor ondernemers in de installatiebranche en technische detailhandel. Door het grote klantenbestand met min of meer dezelfde bedrijfsrisico's is zij in staat om collectieve afspraken te maken en op grote schaal producten in te kopen bij betrouwbare verzekeraars.
Producten
Klantportaal voor verzekeringen. Altijd en overal de beschikking over actuele polisinformatie.
Voor Techniek Nederland Verzekeringen is door het team van Fenêtre in een paar korte sprints de eerste versie van een klantportaal ontwikkeld. Met dit klantportaal is het mogelijk voor klanten om zelf hun eigen verzekeringsinformatie in te zien en te beheren. De functionaliteiten van het portaal kunnen in latere versies verder worden uitgebreid aan de hand van feedback op deze eerste versie.

Eisen en oplossingen
-
Modern klantportaal met verschillende rechten en rollen per klant
Om de gewenste functionaliteiten te realiseren én een moderne omgeving te bieden aan de klanten van Techniek Nederland Verzekeringen, is gekozen voor een klantportaal ontwikkeld met het Silicon Low Code platform.
Beheerders bij de klanten van Techniek Nederland Verzekeringen hebben zelf toegang tot al hun eigen gegevens, ook kunnen zij aan hun collega's rollen en rechten toewijzen om toegang te verkrijgen tot (specifieke) polissen en documenten. Op deze manier kan elke klant zelf de toegang inrichten in overeenstemming met hun unieke bedrijfsprocessen.
-
Relatiegegevens importeren uit extern systeem en gestroomlijnd uitnodigen voor het klantportaal
De bestaande contactpersonen bij de klanten van Techniek Nederland Verzekeringen worden via een synchronisatie op basis van het bedrijf opgehaald. Vervolgens worden zij eenvoudig uitgenodigd met een nette, automatische welkomstmail, waarna zij de eerste stap zetten om hun account voor het klantportaal te activeren.
-
Polisgegevens ophalen uit DIAS
Om het systeem te ontlasten is gekozen voor een nachtelijke synchronisatie van de gegevens richting het klantportaal. De polisinformatie en documenten worden opgehaald uit DIAS en op een overzichtelijke manier in het klantportaal getoond.
Wanneer er een nieuw bedrijf wordt aangemaakt, worden de relevante gegevens direct opgehaald. Daarnaast wordt deze organisatie voortaan meegenomen in de nachtelijke synchronisatie.
Resultaat
-
Online verzekeringsportaal met uitgebreide functionaliteiten
-
Toegangsrechten inrichten voor verschillende klanten en rollen
Ook een project laten ontwikkelen?
Neem nu vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken!